شناسهٔ خبر: 173386 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی

رهنما رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در راستای همکاری‌های متقابل دو مجموعه به جهت راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، خلیل‌الله کاظمی، رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی و هیئت همراه با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در راستای همکاری‌های متقابل دو مجموعه به جهت راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی با مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نشست با حضور ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و سعید مهرپویا، معاون طرح و برنامه سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این نشست در خصوص راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار نقطه‌ای وضع هوا و برنامه کاربردی موبایلی (اپلیکیشن) سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی به جهت سهولت دسترسی زوار حرم مطهر رضوی به اطلاعات هواشناسی به‌صورت برخط صحن‌های حرم مطهر و مسیرهای پیاده‌روی در ایام خاص به حرم مطهر رضوی تصمیماتی گرفته شد.

ذخیره‌سازی اطلاعات لحظه‌ای ایستگاه حرم مطهر رضوی به‌صورت سالیانه در درازمدت به‌منظور تدقیق الگوها و در اختیار قراردادن این اطلاعات به پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همچنین هماهنگی به جهت بازدید مدیران و کارشناسان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از امکانات موجود سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد تا در خصوص همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با واحدهای کشاورزی آستان قدس رضوی در حوزه هواشناسی کشاورزی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

در پایان این دیدار طرفین در خصوص آماده‌سازی متن تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین که قرار است در آینده نزدیک بین دو مجموعه منعقد شود پیشنهاداتی ارائه کردند.